Kaitsvad süsteemid rasketesse meretingimustesse


Tikkurila värvid kaitsevad Helsingi Läänesadama uue reisiterminali teraskonstruktsioone.

Läänesadama renoveerimise eesmärgiks on pakkuda piisavalt ruumi kasvavale reisijate arvule. Liiklus läbi Läänesadama suureneb pidevalt, eelkõige Tallinnaga kiirühenduste arvelt. Praegused terminalihooned ei suuda enam teenindada nii suurt külastajate arvu. Reisijatel on kitsas ning terminalide ja laevade vaheline käigutee on pikk. Seetõttu otsustati laiendada Läänesadamat lõuna suunas. Laiendus hõlmab uut terminali ja kaht uut dokki Tallinna liikluse jaoks.

Foto 1. Uue reisiterminali üldvaade

Uue reisiterminali ehitaja on YIT Rakennus Oy. Helsingi sadama uudiskirja kohaselt on see suur projekt isegi YITile, ehkki ettevõttel on kogemust mitmete suurprojektidega. Terminalil on rohkesti teraskonstruktsioone ja suured klaasfassaadid. Muudeks põhimaterjalideks on alumiinium ja betoon. Läänesadama ehitusprojekti töötas välja PES-Architects, Helsingi.

Foto 2. Peasissepääs on varustatud varikatustega, mis kaitsevad tuule ja vihma eest.


Läänesadam on huvitav objekt ka Tikkurila tööstuslike värvide osakonnale. „Tikkurila tegi koostööd teraskonstruktsioonide eest vastutava peatöövõtja Normek Oy’ga, et määrata värvimissüsteemid, mis tagavad pindadele ettenähtud värvustooni ja läike. Kuna uus hoone peab vastu pidama karmidele meretingimustele, kaitstakse seda selliste värvimissüsteemide abil, mida on järele proovitud ja katsetatud aastate jooksul ning mida usaldatakse. Tikkurila värve kasutati teraskonstruktsioonide katmiseks nii sise- kui välistingimustes. Osa värvimistöödest tehti Eestis ja Lätis,” ütles Tikkurila Soome tööstusvärvide müügijuht Jarno Sula.

Foto 3. Jarno Sula, Soome tööstusvärvide müügijuht vaatab värvitud pindu visuaalselt üle.

Läänesadama reisiterminali teraskonstruktsioonid ja postid kaeti vastupidava epoksüüd-polüuretaansüsteemiga. Krundina kasutati Temacoat GPL-S Primerit, mis on tsinkfosfaati sisaldav epoksüüdkrunt. Hoone mustjashallid ja hõbehallid pinnad loodi äärmiselt ilmastiku- ja kulumiskindla poolläikiva polüuretaanvärvi Temadur 50 ja matistava pastaga, sest peaprojekteerija oli ette näinud, et sisetingimustes peavad kõik teraskonstruktsioonid olema mati pinnaga.
Enamikku teraskonstruktsioonidest töödeldi tulekaitsevärviga. See muudab tunduvalt paremaks kogu hoone ohutust.

Foto 4. Ehitustööd edenevad kiiresti

Läänesadama uus reisiterminal on avatud 2017. aasta kevadest.



Temacoat GPL-S Primer
MED

Temacoat GPL-S Primer

 

Kasutatakse epoksüüd- ja polüuretaansüsteemide krunt- ja vahekihivärvina pindadel, kus on vaja head vastupidavust mehaanilisele ja keemilisele koormusele. Sobib vahevärviks tsinkepoksüüd- ja tsinksilikaatvärvide peale.

Värv on lahustipõhine Töövahend pihusti Töövahend pintsel
Värvi katvus karedal pinnal
5,5
Värvi katvus siledal pinnal
9
Temadur_50
MED

Temadur 50

 

Soovitatakse polüuretaan- ja epoksüüdsüsteemidele poolläikivaks pinnavärviks ilmastiku ja keemilise koormuse tingimustes.

Värv on lahustipõhine Töövahend pihusti Töövahend pintsel
Värvi katvus karedal pinnal
9,3
Värvi katvus siledal pinnal
14

TE79-C2-H (>15 years)-Sa2½-steel-EP

1. kiht: Temacoat Primer

DFT of the 1. coat (µm): 100

2. kiht: Temacoat GPL

DFT of the 2. coat (µm): 60

Kuiva värvikihi paksus (µm): 160

Toote tüüp: Solvent-borne

Standardid: ISO 12944-5 / A2.07

Standards class: ISO 12944-5

Hooldus: n

Segments: Steel structures, Storage tanks and reservoirs (exterior) ja Energy and telecommunication infrastructure

Kirjeldus: Epoxy system with glossy, chemical resistant topcoat and high-solids primer.